Firma First Hydrogen pokazała koncept kampera łączącego zasięg i wygodę obsługi pojazdów benzynowych z ekologicznością elektryków. Jedyne, co powstrzymuje nową generację kamperów, to brak infrastruktury wodorowej.
Zielone podróżowanie
Na rynku pojawiają się coraz ciekawsze alternatywy dla podróżowania pojazdami na paliwa kopalne. Elektryczne kampery i ciężkie samoloty, wodorowe okręty i środki komunikacji miejskiej, nie wspominając o puchnącej ofercie elektrycznych rowerów… A skoro o wodorze mowa — układ napędowy z ogniwami paliwowymi tego typu eliminuje szkodliwe emisje i działa ciszej niż tradycyjne silniki spalinowe. Jednocześnie pozwala pokonywać dużo większe odległości niż w przypadku elektryków, a bak uzupełnia się w zaledwie kilka minut. Największy problem tego typu napędu, to brak infrastruktury do tankowania wodoru. W samych tylko Stanach Zjednoczonych znajduje się obecnie 60 detalicznych stacji tankowania wodoru. Pionierom jednak to nie przeszkadza, a firma First Hydrogen przesuwa granice niemożliwego, prezentując swój projekt wodorowego kampera.
Firma intensywnie pracuje nad bezemisyjnymi, lekkimi samochodami dostawczymi na wodór. W zeszłym miesiącu zaprezentowała swój nowy pojazd dostawczy Gen 2, teraz zaś firma chwali się swoim nowym super kamperem. Pełnowymiarowa furgonetka z oświetleniem terenowym i przednią wyciągarką wygląda jak typ, który niczego się nie boi, a w przetrwaniu z dala od cywilizacji na pewno pomogą jej panele słoneczne na dachu.
Kamper do zadań specjalnych
Firma chwali się, że jej nowy pojazd oferuje przestronne pomieszczenia mieszkalne. Wspomina również o terenowym prześwicie i terenowych oponach specjalnie przystosowanych do wyjazdów poza udeptane trasy.
Samochód kempingowy First Hydrogen jest przykładem tego, jak postrzegamy wodorowe ogniwa paliwowe i inne technologie pojazdów elektrycznych mające szersze zastosowanie. Z powodzeniem demonstrujemy potencjał technologii ogniw paliwowych w klasie lekkich samochodów dostawczych, ale badamy, w jaki sposób technologia ta może przynieść korzyści innym sektorom, w tym pojazdom rekreacyjnym.
Steve Gill, dyrektor generalny First Hydrogen
Na chwilę obecną nie jest znana data faktycznej premiery ani cena wodorowego kampera — firma w pełni skupia się na swoich dostawczakach. First Hydrogen właśnie rozpoczął trwający 18 miesięcy proces próbny dla pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi, podczas których chce przetestować wszystkie komponenty i uzyskać niezbędne atesty.