Erower Porsche Cross Performance (Źródło: porsche)
Erower Porsche Cross Performance (Źródło: porsche)

Marzy Ci się Porsche? Na ten rower też Cię prawdopodobnie nie stać

Porsche wkracza na szlak z e-rowerami Performance na karbonowej ramie. Dwa nowe modele to owoc współpracy z niemieckim producentem Rotwild.

Rowery ekskluzywne niczym samochody

Zarówno gigantyczne marki, jak i małe startupy, potrafią stworzyć rowerowe dzieła sztuki, kosztujące solidne sumki. Przekraczający granice zasięgu elektryków Async A1 zaczyna się od 1800 dolarów, zdolny pociągnąć przyczepę kempingową M20 to wydatek 1600 dolarów, OKGO nie zdradziło jeszcze ceny swojego minimalistycznego, naszpikowanego technologią E-Bike, a Audi dumnie chwali się swoim MTB za 10000 dolarów.

Do eskluzywnych jednośladów dołączają teraz modele Porsche eBike Cross Performance i Porsche eBike Cross Performance EXC, stworzone we współpracy z niemieckim producentem rowerów Rotwild.

Nowe, żądne szlaków modele, są zasadniczo takie same, ale ten drugi jest produkowany na zamówienie i dostępny z niestandardowym lakierem w sześciu wybranych opcjach kolorystycznych. W obu napęd zapewnia 250-watowy silnik e-MTB Shimano EP-801 z napędem środkowym, który wytwarza maksymalny moment obrotowy 85 Nm i oferuje trzy poziomy wspomagania pedałowania za pośrednictwem jednego profilu kontrolowanego przez aplikację. Wszystko to zasilane akumulator w dolnej rurze o pojemności 630 Wh.

Zgrabne modele w eleganckich kolorach (i solidnej cenie)

Każdy model Performance jest wyposażony w 12-biegową przerzutkę tylną Shimano XT Di2, a system Auto Shift zapewnia automatyczną zmianę biegów w zależności od rytmu, momentu obrotowego i prędkości. Ponadto dostępna jest konfiguracja Free Shift, która umożliwia zmianę przełożeń bez pedałowania.

Rama z włókna węglowego – dostępna w trzech rozmiarach – czerpie inspirację ze spadzistej linii dachu samochodów Porsche 911 i Taycan. Jednoślad toczy się na kołach Crankbrothers Synthesis Enduro Carbon z oponami Continental CrossKing, a na pokładzie obecny jest przedni widelec Fox 34 Float Factory dla 120 mm skoku i amortyzator pneumatyczny Fox Float DPS Factory z tyłu, który oferuje 100 mm skoku. Siłę hamowania zapewnia czterotłokowy hamulec hydrauliczny Magura MT7.

Jak przystało na bestię Porsche – eBike Cross Performance kosztuje 14250 dolarów, podczas gdy edycja EXC to wydatek 15350 dolarów. Oba modele są już w sprzedaży.