Jedna z rodzinnych marek z Polski opracowała ciekawy rodzaj lodów. Jej pomocnikiem była sztuczna inteligencja, która wsparła firmę w „wymyślaniu” smaku, nazwy, a także projektów graficznych. Teraz smakołyk trafia do popularnej sieci sklepów. Co powstało z tego układu?
Polska marka lodów sięga po sztuczną inteligencję
Firma Willisch, która swoje korzenie ma w polskim Wągrowcu, wraz ze sztuczną inteligencją stworzyła nowy rodzaj lodów. Marka oferuje pyszne mrożone desery od 1983 roku, oferta obejmuje ponad 200 różnych smaków. Dostępne są zarówno w lodziarniach, jak i lokalnych sklepach, ale również można je wygodnie zamówić z dostawą kurierem do domu. Teraz jednak nadchodzi kolejny rodzaj, wsparty innowacyjnymi możliwościami AI.
Sztuczna inteligencja przyczyniła się nie tylko do opracowania smaku, ale również stworzyła różne warianty opakowań i treści marketingowe. Jak twierdzi właściciel firmy Robert Willisch, do projektu wykorzystano ChatGPT, któremu udostępniono listę dotychczas oferowanych przez firmę smaków. Sztuczna inteligencja w odpowiedzi zaproponowała lody o smaku popcorn z karmelem.
Sztuczna inteligencja ma pomysł na lody
Najnowszy rodzaj deseru, nazwany Popcornium Karmelotron, trafił wczoraj do sieci sklepów Lidl na terenie całej Polski i ma być dostępny w czterech wariantach opakowań do wyczerpania zapasów. Jak twierdzi Huber Jezierski, odpowiedzialny za marketing marki, AI za pomocą Midjourney wygenerowała wiele propozycji graficznych, stąd pomysł na wykonanie kilku rodzajów kubka.
Sztuczna inteligencja ma wpływ na coraz więcej dziedzin naszego życia. W soboty w Radio Piekary możemy posłuchać audycji prowadzonych przez wygenerowaną Basię. Nie tak dawno, bo w marcu br., mogliśmy zobaczyć nowy odcinek popularnego, polskiego serialu „Świat według Kiepskich”, który powstał dzięki deepfake, „ożywiając” zmarłych aktorów. Również Czesi wykorzystują AI w programie radiowym, gdzie sztuczna inteligencja głosem nieżyjącego już Karela Gotta, odczytuje jego autobiografię.