Rękawica haptyczna Bifrost Pulse VR (źródło: indiegogo)
Rękawica haptyczna Bifrost Pulse VR (źródło: indiegogo)

Rękawica haptyczna VR w przystępnej cenie? Właśnie ją znalazłeś

Rękawica Bifrost Pulse VR ma na celu uczynić technologie haptyczne bardziej dostępnymi. W cenie 299 dolarów poczujemy rozmiar, kształt i elastyczność wirtualnego przedmiotu.

Włącz zmysły w przestrzeni VR

Wirtualna rzeczywistość, pomimo spadków i problemów, wciąż stanowi bardzo atrakcyjny kąsek dla technologicznych gigantów i rynków zainteresowanych nowymi możliwościami. Dzięki niej możliwe jest doświadczenie czegoś poza naszą wyobraźnią na własnej „skórze”. Gry i symulacje VR nie tylko stanowią świetną rozrywkę, ale są także dobrym materiałem doświadczalnym, mogący nawet pogłębić proces nauki.

By jednak osiągnąć pełny potencjał oferowanych możliwości, konieczne są sposoby zaangażowania wszystkich ludzkich zmysłów. Inżynierowie pracują już nad haptycznymi kamizelkami, stacjonarnymi bieżniami czy generatorami zapachów, ale najważniejszym wyzwaniem będzie zadowolenie zmysłu dotyku w wirtualnej przestrzeni. Czy możliwe jest stworzenie taniego rozwiązania tego problemu? Firma Bifrost sugeruje, że jak najbardziej.

Na platformę crowdfundingową indiegogo trafiła właśnie nowa rękawica haptyczna Bifrost Pulse VR. Czujniki w rękawicy są w stanie śledzić ruchy i pozycję dłoni z dokładnością do jednego milimetra. Gdy użytkownik chwyta wirtualny przedmiot, siłowniki rękawicy przykładają różny stopień nacisku do każdego palca, symulując rozmiar, kształt i elastyczność przedmiotu.

Podobnie, jeśli użytkownik wyciągnie rękę, aby dotknąć wirtualnej powierzchni, rękawica VR wytworzy opór symulujący napotkanie przeszkody. Dodatkowo tekstura powierzchni jest symulowana poprzez wibracje w każdym z palców rękawicy.

Rękawica za rozsądne pieniądze

Dodatkowe funkcje rękawicy VR obejmują symulowanie przycisków i joysticków, tworząc efekt wirtualnego kontrolera do gier. Ponadto autorzy urządzenia tworzą również zestaw narzędzi dla programistów w celu szybkiej integracji rękawic z dostępnymi na rynku grami oraz sterowniki, które emulują dane wejściowe kontrolera dla dowolnej nieobsługiwanej aplikacji.

Obecny prototyp ma ważyć zaledwie 142 gramy i, w przeciwieństwie do wielu istniejących rękawic z dotykowym sprzężeniem zwrotnym, nie wymaga użycia żadnego zewnętrznego sprzętu do śledzenia ruchu. Jest również zaprojektowany specjalnie z myślą o grach i o jak najszerszej dostępności – urządzenie można zakupić już za 299 dolarów za pośrednictwem Indiegogo. Wysyłka planowana jest na październik.